Købsbetingelser
Onlinebutikken Mobler1.dk (herefter "Onlinebutik")
Gyldighed af salgsbetingelser, produkt- og prisinformation
Salgsbetingelserne gælder for køb af varer i onlinebutikken.
Priserne på produkter, der sælges i onlinebutikken, er angivet ved siden af produkterne. Når bæreservice tilvælges, vil et gebyr blive tillagt prisen.
Forsendelsesomkostninger kan variere afhængigt af købers placering og leveringsmetode.
Forsendelsesomkostninger vises ved checkout.
Produktspecifikationer og information præsenteres i onlinebutikken direkte ved siden af produktet.
Priserne er i EUR og inkluderer 25% moms.
Papirløs fakturering
Vi implementerer papirløs fakturering i vores aktiviteter, og i forbindelse med dette sendes alle dokumenter relateret til faktureringen (forudbetalingsfaktura, faktura, kreditnota) til den e-mailadresse, der blev angivet under ordreafgivelsen.
Efter betaling kontant eller med kreditkort ved levering, sender kureren en betalingsbekræftelse og en faktura til den e-mailadresse, der blev angivet under ordreafgivelsen.
Afgivelse af ordre
For at afgive en ordre skal de valgte produkter tilføjes til indkøbskurven. For at fortsætte med ordren skal kundens personlige oplysninger indtastes på checkout-siden i de krævede datafelter, og den foretrukne leveringsmetode skal vælges. Det samlede beløb vil blive vist, og den foretrukne betalingsmetode skal vælges blandt de tilgængelige muligheder.
Ordreudførelsen vil begynde fra det øjeblik, den bekræftes telefonisk; dog vil en bekræftelsesmail også blive sendt til den e-mailadresse, der er angivet ved checkout.
Hvis de bestilte varer ikke kan leveres på grund af lagerproblemer eller af anden grund, vil køberen blive underrettet hurtigst muligt, og de betalte penge (inkl. forsendelse, bæreserviceomkostninger) vil blive returneret straks, men ikke senere end 14 dage fra datoen for afsendelse af meddelelsen.
Betalingsbetingelser
Alle køb foretaget på Mobler1s hjemmeside skal betales forud via online betaling.
Følgende betalingsmetoder accepteres: Kredit-/betalingskort, MobilePay, Klarna, PayPal, Google Pay og Apple Pay.
Når en ordre afgives, trækkes det fulde beløb straks fra kundens valgte betalingsmetode. Denne betalingspolitik sikrer en effektiv ordrebehandling og en smidig logistik.
En ordrebekræftelse vil blive sendt til kunden via e-mail umiddelbart efter en vellykket transaktion.
Levering
Varerne leveres i hele Denmark.
Ved at gennemføre købet accepterer køberen at dække forsendelsesomkostningerne for varerne, mens de tilsvarende prisoplysninger vises ved siden af leveringsmetoden.
Forsendelser i hele Denmark vil blive leveret til den destination, der er angivet af køberen, inden for den tid, der er angivet i produktspecifikationssektionen på hver enkelt produktside.
Lejlighedsvis kan leveringstiderne være længere end angivet på hjemmesiden på grund af uforudsete omstændigheder. I sådanne tilfælde vil kunden blive underrettet via telefon eller e-mail om eventuelle forsinkelser eller ændringer i leveringsplanen, og varerne vil blive leveret på det tidspunkt, der er aftalt med kunden.
Alle leverancer til Bornholm håndteres mellem kl. 8.00 og 17.00. Vi anbefaler, at du sørger for, at der er nogen til at modtage og hjælpe med leveringen i dette tidsrum, da der ikke er mulighed for at bære den op.
Fotografering af pakker ved levering
- Med henblik på at bekræfte en vellykket levering forbeholder Mobler1.dk sig ret til på grundlag af en legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i den generelle forordning om databeskyttelse – GDPR) at lade leveringspersonen tage et fotografi af de leverede pakker på leveringsstedet (f.eks. foran indgangen, i gangen osv.) ved leveringen. Fotografiet tjener som bevis for levering og som et middel til internt at sikre kvaliteten af tjenesterne.
- Når der tages fotografier, fokuserer leveringspersonalet udelukkende på pakkerne og gør alt for at undgå at optage personlige data (såsom ansigter, navne, nummerplader osv.). I tilfælde af, at sådanne data uforvarende optages, vil de ikke blive behandlet til andre formål, vil ikke blive delt med tredjeparter og vil udelukkende blive brugt til de ovenfor anførte interne formål i overensstemmelse med bestemmelserne i GDPR.
- Fotografierne opbevares internt og kun så længe, det er nødvendigt for at opfylde formålet med behandlingen, generelt indtil udløbet af lovbestemte frister for indgivelse af klager, garantikrav eller andre juridiske krav, og i maksimalt tre år fra leveringsdatoen. Efter denne periode slettes de på sikker vis.
- Køberen har ret til at anmode om information, berigtigelse, sletning, begrænsning af behandling, dataportabilitet og ret til at gøre indsigelse i overensstemmelse med artikel 21 i den generelle forordning om databeskyttelse (GDPR) i relation til fotografierne og eventuelle personoplysninger. Køberen kan til enhver tid udøve sin ret til at gøre indsigelse, hvis vedkommende mener, at hans eller hendes interesser eller grundlæggende rettigheder og friheder vejer tungere end virksomhedens legitime interesser. Alle anmodninger kan sendes til følgende e-mailadresse: [email protected].
- Virksomheden implementerer passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte personoplysninger mod uautoriseret adgang, videregivelse, ændring eller destruktion. Fotografierne opbevares i et sikkert system med begrænset adgang, som kun er tilgængeligt for autoriseret personale.
Returret
Efter modtagelsen af ordren har køberen ret til at ophæve kontrakten indgået i onlinebutikken inden for 14 dage.
Returretten gælder ikke, hvis køberen er en juridisk enhed.
For at udnytte den 14-dages returret må de bestilte varer ikke anvendes på anden måde end det, der er nødvendigt for at kontrollere varernes fuldstændighed, egenskaber og funktionalitet, på samme måde som det er tilladt at teste varerne i en traditionel fysisk butik.
Hvis produktet er blevet brugt til andet end nødvendigt for at sikre dets fuldstændighed, egenskaber eller funktionalitet, eller hvis det viser tegn på brug eller slid, har onlinebutikken ret til at reducere det tilbagebetalingsbeløb i overensstemmelse med produktets værditab.
Omkostningerne ved returnering af varerne dækkes af sælgeren.
Ved modtagelse af de returnerede varer skal onlinebutikken straks tilbagebetale de beløb, som køberen har betalt under kontrakten, men senest efter 14 dage.
Onlinebutikken kan nægte at refundere beløb, indtil den kontraktmæssige vare er blevet hentet, eller indtil køberen fremlægger bevis for, at varen er sendt tilbage, alt efter hvad der sker først.
Hvis køberen har valgt en leveringsmetode, der er dyrere end den billigste standardleveringsmetode, er onlinebutikken ikke forpligtet til at refundere køberen for omkostninger, der overstiger omkostningerne ved standardleveringsmetoden.
Onlinebutikken har ret til at trække sig fra salgstransaktionen og kræve, at varerne returneres fra køberen, hvis prisen på varerne i onlinebutikken på købstidspunktet var betydeligt lavere end markedsprisen på varerne på grund af en fejl.
Defekte varer / Ret til garantiansøgning
Alle produkter har en toårig producentgaranti. Ifølge kontraktens vilkår er onlinebutikken ansvarlig for uoverensstemmelser eller fejl på de solgte varer, som allerede eksisterede ved levering, og som bliver synlige inden for to år fra leveringen af varerne til køberen. I de første seks måneder fra leveringsdatoen antages det, at fejlen allerede eksisterede ved levering. Det er onlinebutikkens ansvar at modbevise denne antagelse.
I tilfælde af fejl har køberen i henhold til loven ret til at kontakte onlinebutikken inden for to måneder ved at sende en e-mail til [email protected] eller ved at kontakte telefonnummeret: +45 78 77 47 00.
Derudover tilbyder Mobler1.dk en 365-dages pengene-tilbage-garanti for sine produkter.
Onlinebutikken er ikke ansvarlig for fejl, der er opstået efter overdragelsen af varerne til køberen.
Hvis produktet købt fra onlinebutikken har fejl, som onlinebutikken er ansvarlig for, vil onlinebutikken reparere eller erstatte det defekte produkt eller dets dele. Hvis varerne ikke kan repareres eller erstattes, vil onlinebutikken returnere alle omkostninger forbundet med salgskontrakten til køberen.
Onlinebutikken skal besvare forbrugerens klage skriftligt eller i en form, der kan genskabes skriftligt inden for 15 dage.
365-dages pengene-tilbage-garanti
Køberen har mulighed for at returnere varerne og få deres penge tilbage uden en gyldig grund inden for 365 dage efter købet. Køberen skal ikke betale omkostningerne ved returneringen. Onlinebutikkens logistikafdeling vil kontakte køberen og arrangere et ankomsttidspunkt for kureren med køberen.
For at produktet kan returneres, skal det opfylde følgende krav:
- - Varen(e) skal være pakket i deres originale emballage (køberen kan åbne emballagen ved forsigtigt at skære tapeen op);
- - Varer af god kvalitet, der er samlet eller forsøgt samlet, kan ikke returneres;
- - Produktet kan ikke returneres, hvis det er blevet beskadiget på grund af køberens skyld;
- - I tilfælde hvor årsagen til returneringen er dårlig kvalitet, vil onlinebutikken erstatte de beskadigede varer eller deres dårlige dele, eller refundere det beløb, køberen har betalt, efter produktet er returneret;
- - Varerne, der skal returneres, vil blive hentet fra det nærmeste sted, der er tilgængeligt for varevogn;
- - Varer købt på leasing kan ikke refunderes under denne garanti. Køberen bør kontrollere, om møblerne opfylder deres krav, og først derefter underskrive en leasingaftale;
- - Returnering af møbler vil finde sted inden for 10 arbejdsdage eller en anden periode, hvis der er indgået en forudgående aftale.
Et defekt eller beskadiget produkt vil blive udskiftet i overensstemmelse med Denmarks lov.
Direkte markedsføring og behandling af personoplysninger
Onlinebutikken bruger de personoplysninger, der er givet af køberen (inkl. navn, telefonnummer, adresse, e-mailadresse, bankoplysninger) kun til at behandle ordren og sende varerne til køberen.
Onlinebutikken sender nyhedsbreve eller reklamekampagner til køberens e-mailadresse kun, hvis køberen har anmodet om at modtage dem ved at indtaste sin e-mailadresse på hjemmesiden og har angivet sit ønske om at modtage direkte mail-beskeder.
Køberen kan til enhver tid framelde sig modtagelse af reklamekampagner og nyhedsbreve ved at underrette onlinebutikken via e-mail eller ved at følge de instruktioner, der er inkluderet i e-mails, der indeholder tilbud.
p>Kundeanmeldelser og bedømmelser
Vi viser kundeanmeldelser på vores hjemmeside for at skabe gennemsigtighed og hjælpe kunder med at træffe informerede købsbeslutninger. Disse anmeldelser kommer fra tre kilder: produktspecifikke anmeldelser indsamlet via Trustvoice, generelle virksomhedsanmeldelser fra Google og anmeldelser hostet på Trustpilot.
Trustvoice produktspecifikke anmeldelser:
Kundeanmeldelser og -bedømmelser er en del af onlinebutikkens funktionalitet og er beregnet til brugerfællesskabet. Mobler1.dk indsamler kun anmeldelser fra de kunder, der har foretaget et faktisk køb i Mobler1.dk onlinebutikken eller i en af de tilknyttede onlinebutikker i udlandet.
Når deres ordre er gennemført, og de har modtaget det bestilte produkt, modtager kunderne en e-mail fra onlinebutikken, hvor de kan give deres vurdering af det modtagne produkt, fra én (dårligste vurdering) til fem stjerner (bedste vurdering), og de kan også skrive deres mening om produktet eller vedhæfte et billede, som Mobler1.dk vil gennemgå inden endelig offentliggørelse.
Mobler1.dk vil ikke offentliggøre meninger eller bidrag, der ikke direkte vedrører produktet, på nogen måde er stødende, upassende, eller som efter Mobler1.dks opfattelse ikke giver fordele til andre brugere og besøgende.
For hver vare vil alle kundeanmeldelser, der opfylder ovenstående kriterier, blive offentliggjort efter anmeldelse, uanset vurderingen. Mobler1.dk indsamler og offentliggør anmeldelser fra kunder, der har foretaget et køb hos Mobler1.dk eller en af dets tilknyttede butikker. Efter ordren er leveret, vil kunderne modtage en e-mail til den e-mailadresse, de brugte ved ordreafgivelsen, hvor onlinebutikken inviterer dem til at bedømme de modtagne varer.
Ved at indsende en mening eller kommentar accepterer brugeren brugsbetingelserne for sin mening eller kommentar, medmindre andet er angivet. Mobler1.dk tillader offentliggørelse af dele af eller hele teksten i alle elektroniske og andre medier og har ret til at bruge indholdet af meningen eller kommentaren på ubestemt tid og til ethvert formål, der er i Mobler1.dks forretningsmæssige interesse, herunder offentliggørelse i annoncer eller anden markedsføringskommunikation. Forfatteren af meningen erklærer og garanterer samtidig, at han er ejer af de materielle og moralske ophavsrettigheder til de skriftlige meninger og kommentarer, og at han overfører disse rettigheder til Mobler1.dk på et ikke-eksklusivt og ubegrænset grundlag.
Google-anmeldelser:
Anmeldelser indsendes af brugere via deres Google-konti. Hverken Google eller vi verificerer ægtheden af disse anmeldelser. Google kan dog gennemgå og fjerne indhold, som det vurderer som svigagtigt eller i strid med dets politikker.
Vi viser udvalgte offentlige anmeldelser fra Google Reviews med en vurdering på 4 eller 5 stjerner på forsiden af vores hjemmeside. Alle modtagne anmeldelser, inklusive lavere, er tilgængelige her. Visningen repræsenterer ikke nødvendigvis hele spektret af meninger.
Trustpilot reviews:
Trustpilot-anmeldelser består af både verificeret feedback indsamlet via automatiserede invitationer efter køb og organiske, ubekræftede anmeldelser indsendt uafhængigt af kunder. Alle de verificerede anmeldelser har et "bekræftet"-tag ved siden af dem.
Bekræftede anmeldelser er tydeligt markeret med et 'Bekræftet'-mærke for at angive, at feedbacken blev indsamlet gennem en invitationsproces for et bekræftet køb.
Vi viser udvalgte offentlige anmeldelser fra Truspilot-anmeldelser med en vurdering på 4 eller 5 stjerner på forsiden af vores hjemmeside. Alle modtagne anmeldelser, inklusive lavere, er tilgængelige her. Visningen repræsenterer ikke nødvendigvis hele spektret af meninger.
Overførsel af personoplysninger til tredjeparter
For at vurdere kvaliteten af de købte varer kan kunden blive kontaktet via e-mail efter ordren er fuldført. Kunden bedes om at efterlade en anmeldelse om det købte produkt og evaluere det. Til dette formål kan køberens e-mailadresse blive delt med tredjeparter. Mobler1.dk bruger platformen TestFreaks AB, Norrtullsgatan 6, 113 29 Stockholm, Sverige til at behandle kundernes feedback.
Hvis en besøgende har tilmeldt sig Mobler1.dk-nyhedsbrevet og givet deres e-mailadresse, kan den videregives til tredjeparter. Mobler1.dk-nyhedsbrevservicen leveres af UAB MailerLite, Jono Basanavičiaus str. 15, LT-03108 Vilnius, Litauen.
Tvistløsning
Hvis køberen har klager vedrørende onlinebutikken eller nogen dele af dens drift, bør de rapporteres til e-mailadressen [email protected] eller ved at ringe til: +45 78 77 47 00. Hvis køberen og onlinebutikken ikke kan løse tvisten ved aftale, kan køberen kontakte Forbrugerklagenævnet. For at lære mere om procedurebetingelserne og for at indsende en ansøgning, klik her. Forbrugerklagenævnet er kompetent til at løse tvister, der opstår fra kontrakten indgået mellem køberen og Onlinebutikken. Nævnets behandling af en købers klage er gratis. Hvis svaret på din skriftlige anmodning/klage vedrørende produkter købt fra Mobler1.dk onlinebutikken ikke tilfredsstiller dig, kan du indsende en ansøgning til det Europæiske Kontor for Online Tvistløsning på http://ec.europa.eu/odr/, samtidig med at du informerer administrationen af Mobler1.dk om det.